Technologická praxe: Definujte potřeby uživatele: Porovnání verzí
m (Značka: editace z VisualEditoru) |
m (Značka: editace z VisualEditoru) |
||
Řádek 32: | Řádek 32: | ||
*hodnocení služby | *hodnocení služby | ||
*asistované digitální podpoře | *asistované digitální podpoře | ||
+ | |||
+ | [[Kategorie:Technologická praxe]] |
Aktuální verze z 19. 7. 2018, 15:20
Definujte potřeby uživatele
Poznejte své uživatele a pochopte jejich potřeby. Znalost uživatelů aplikujte na projekty a programy v oblasti technologií.
Pro splnění bodu 1 Pravidel správné technologické praxe musíte prokázat, že rozumíte svým zákazníkům a jejich potřebám.
Vysvětlení postupu, který k tomu používáte, bude součástí procesu schvalování výdajů.
Jak uživatelský výzkum pomůže vašemu programu
Provedení uživatelského výzkumu pomůže vašemu programu či projektu v oblasti informačních technologií tím, že stanovíte:
- rizika plynoucí ze zavádění či změny technologie;
- schopnosti a dovednosti nezbytné pro vytvoření, užívání a správu dané technologie;
- technologie, které budou potřebovat týmy zajišťující podporu služby pro své koncové uživatele;
- komerční a provozní potřeby, tj. např. potřebuvyřazení z provozu zastaralého mainframu, aby se vytvořila pružnější datová a servisní vrstva.
Uživatelský výzkum navíc:
- zajistí, že služby typu online kancelářských balíčků, sdílení sítí, softwaru na řízení projektů a HR softwarových balíků skutečně splňují potřeby uživatele;
- podpoří interní dohodu ohledně toho, k čemu by měla dle vašeho názoru daná technologie přispět.
Související doporučení
- Pravidla správné technologické praxe: Související témata
- Pochopte potřeby občanů v rámci Standardu digitálních služeb .
- Úvod do vedení uživatelského výzkumu ve vztahu ke službám veřejné správy
- Poznání uživatelů a jejich potřeb
Získejte více informací o :
- uživatelském výzkumu
- hodnocení služby
- asistované digitální podpoře