Pochopte potřeby občanů: Porovnání verzí

m
m (1. Poznejte potřeby občanů)
(Značka: editace z VisualEditoru)
 
(Není zobrazeno 9 mezilehlých verzí od 2 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
'''TBR'''
+
=1. Poznejte potřeby občanů=
  
= 1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů)  =
+
Proveďte uživatelský výzkum, abyste poznali potřeby konkrétní skupiny občanů, která bude službu používat. Znalost potřeb vám pomůže při návrhu služby.
  
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
+
Pro splnění 1. bodu [[Standard digitální služby#1. Pochopte pot.C5.99eby ob.C4.8Dan.C5.AF|Standardu digitální služby]] musíte poznat potřeby občanů. Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnili v rámci [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] a [[hodnocení služby]].
  
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu [[Digitální standardy služeb#1._Pochopte_pot.C5.99eby_ob.C4.8Dan.C5.AF|Digitální standardy služeb]].
+
==Jak to zlepší vaši službu==
  
''Budete muset vysvětlit, jak jste to udělali v [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments/how-service-assessments-work <span class="underline">hodnocení služeb</span>].''
+
Potřebujete poznat potřeby občanů, abyste vytvořili službu, která:
  
== Jak bod 1 zlepší vaši službu ==
+
*Pomáhá občanům udělat na první pokus to, co chtějí udělat, bez znalosti vládní administrativy.
 +
*Pomáhá občanům řešit jejich skutečné potřeby místo toho, aby vycházela z vašich předpokladů.
  
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
+
==Jak budete hodnoceni==
* Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
 
* Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
 
  
== Jak budete hodnoceni ==
+
Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.
  
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
+
===Hodnocení alfa verze===
  
=== Hodnocení alfa verze ===
+
Abyste prošli hodnocením alfa verze, musíte obvykle ukázat uživatelský výzkum, který obsahuje:
  
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
+
*Potřeby občanů (user needs), které jste pro vaši službu zjistili, včetně potřeb občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále ukažte, jak jste potřeby zjistili.
 +
*[[uživatelské příběhy|Příběhy občanů (user stories)]], které jste pro vaši službu sepsali, včetně příběhů občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále ukažte, jak jste k příběhům došli.
 +
*Části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.
 +
*Další problematická zjištění, se kterými se musíte při návrhu služby vypořádat.
  
* Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
+
===Hodnocení beta verze===
* Jak jste [https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/writing-user-stories <span class="underline">psali uživatelské příběhy</span>] pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
 
* Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
 
* Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
 
  
===  Hodnocení beta verze ===
+
Abyste prošli hodnocením beta verze, musíte obvykle:
  
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
+
*Proberte neveřejnou beta verzi, včetně informací s kolika občany jste dělali testování, jak jste tyto občany sehnali, jaké analytické nástroje a metody jste použili a co jste analýzou zjistili. Dál proberte, co nového jste se naučili oproti zjištěním v alfa verzi.
 +
*Proberte informace zjištěné výzkumem občanů v rámci neveřejné alfa verze, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Zaměřte se hlavně na informace s kým, kde, kdy a jak často jste výzkum prováděli.
 +
*Popište občany, kteří vaši službu používají, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, co všechno jste udělali, abyste jejich potřeby poznali.
 +
*Vysvětlete změny v potřebách občanů, které jste zjistili uživatelským výzkumem.
 +
*Diskutujte o občanech, kteří vaši službu používají a jejichž potřeby je nejtěžší uspokojit. Dále prodiskutujte, jak jste tyto potřeby zjistili.
 +
*Proberte, co pro návrh služby představuje největší výzvy v souvislosti se zjištěnými potřebami občanů.
 +
*Uveďte příklady příběhů občanů (user stories), person nebo jiných uživatelských profilů vaší služby, tj. popište občany, kteří potřebují službu používat, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, na co budou občané službu používat.
  
* Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
+
Zároveň musíte:
* Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
 
* Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
 
* Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
 
* Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
 
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
 
* Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
 
  
Musíte také:
+
*Popsat části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.
 +
*Probrat další problematická zjištění, se kterými se musíte při návrhu služby vypořádat.
 +
*Popsat výzkum, kterým jste zjišťovali nápomocnost zákaznické podpory služby, a jak výzkumná zjištění ovlivnila další vývoj a testování.
 +
*Ukázat, jak se návrh služby měnil v čase na základě výzkumných zjištění.
  
* Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
+
===Hodnocení živé verze===
* Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
 
* Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
 
* Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
 
  
=== Hodnocení živé/ostré verze ===
+
Abyste prošli hodnocením živé verze, musíte obvykle:
  
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
+
*Ukázat části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.
 +
*Probrat informace zjištěné výzkumem občanů v rámci neveřejné beta verze, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále proberte, jak budete využívat výzkumná zjištění k průběžnému vylepšování služby. Zaměřte se hlavně na informace s kým, kde, kdy a jak často jste výzkum prováděli.
 +
*Uvést příklady příběhů občanů (user stories) vaší služby, tj. popište občany, kteří potřebují službu používat, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, na co budou občané službu používat.
 +
*Ukázat potřeby občanů zjištěné výzkumem včetně potřeb občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou.
  
* Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
+
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
* Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
 
* Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
 
* Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
 
  
=== Vysvětlete vývoj vaší služby ===
+
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba změnila od jejího posledního hodnocení.
  
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
+
==Související návody==
  
== Související návody ==
+
Přečtěte si tyto návody, které vám pomohou poznat potřeby občanů:
  
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
+
*[[Začínáme pochopením uživatelských potřeb|Začněte poznáním potřeb občanů]]
 +
*[[Uživatelský průzkum pro služby veřejné správy]]
  
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/start-by-learning-user-needs <span class="underline">Start by learning user needs</span>]
+
[[Kategorie:Standard digitální služby]]
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research/how-user-research-improves-service-design <span class="underline">Improve service design with user research</span>]
 
 
 
Zjistěte více o:
 
 
 
* [https://www.gov.uk/service-manual/user-research <span class="underline">user research</span>]
 
* [https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
 
* [https://www.gov.uk/service-manual/helping-people-to-use-your-service/assisted-digital-support-introduction <span class="underline">assisted digital support</span>]
 

Aktuální verze z 7. 10. 2018, 19:51

1. Poznejte potřeby občanů

Proveďte uživatelský výzkum, abyste poznali potřeby konkrétní skupiny občanů, která bude službu používat. Znalost potřeb vám pomůže při návrhu služby.

Pro splnění 1. bodu Standardu digitální služby musíte poznat potřeby občanů. Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnili v rámci schválení výdajů na službu a hodnocení služby.

Jak to zlepší vaši službu

Potřebujete poznat potřeby občanů, abyste vytvořili službu, která:

  • Pomáhá občanům udělat na první pokus to, co chtějí udělat, bez znalosti vládní administrativy.
  • Pomáhá občanům řešit jejich skutečné potřeby místo toho, aby vycházela z vašich předpokladů.

Jak budete hodnoceni

Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.

Hodnocení alfa verze

Abyste prošli hodnocením alfa verze, musíte obvykle ukázat uživatelský výzkum, který obsahuje:

  • Potřeby občanů (user needs), které jste pro vaši službu zjistili, včetně potřeb občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále ukažte, jak jste potřeby zjistili.
  • Příběhy občanů (user stories), které jste pro vaši službu sepsali, včetně příběhů občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále ukažte, jak jste k příběhům došli.
  • Části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.
  • Další problematická zjištění, se kterými se musíte při návrhu služby vypořádat.

Hodnocení beta verze

Abyste prošli hodnocením beta verze, musíte obvykle:

  • Proberte neveřejnou beta verzi, včetně informací s kolika občany jste dělali testování, jak jste tyto občany sehnali, jaké analytické nástroje a metody jste použili a co jste analýzou zjistili. Dál proberte, co nového jste se naučili oproti zjištěním v alfa verzi.
  • Proberte informace zjištěné výzkumem občanů v rámci neveřejné alfa verze, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Zaměřte se hlavně na informace s kým, kde, kdy a jak často jste výzkum prováděli.
  • Popište občany, kteří vaši službu používají, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, co všechno jste udělali, abyste jejich potřeby poznali.
  • Vysvětlete změny v potřebách občanů, které jste zjistili uživatelským výzkumem.
  • Diskutujte o občanech, kteří vaši službu používají a jejichž potřeby je nejtěžší uspokojit. Dále prodiskutujte, jak jste tyto potřeby zjistili.
  • Proberte, co pro návrh služby představuje největší výzvy v souvislosti se zjištěnými potřebami občanů.
  • Uveďte příklady příběhů občanů (user stories), person nebo jiných uživatelských profilů vaší služby, tj. popište občany, kteří potřebují službu používat, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, na co budou občané službu používat.

Zároveň musíte:

  • Popsat části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.
  • Probrat další problematická zjištění, se kterými se musíte při návrhu služby vypořádat.
  • Popsat výzkum, kterým jste zjišťovali nápomocnost zákaznické podpory služby, a jak výzkumná zjištění ovlivnila další vývoj a testování.
  • Ukázat, jak se návrh služby měnil v čase na základě výzkumných zjištění.

Hodnocení živé verze

Abyste prošli hodnocením živé verze, musíte obvykle:

  • Ukázat části úloh, které jsou pro občany obtížné. Dále vysvětlete, jak jste tyto části služby zjednodušili a ukažte výsledky testování a výzkumů, které zjednodušení prokazují.
  • Probrat informace zjištěné výzkumem občanů v rámci neveřejné beta verze, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále proberte, jak budete využívat výzkumná zjištění k průběžnému vylepšování služby. Zaměřte se hlavně na informace s kým, kde, kdy a jak často jste výzkum prováděli.
  • Uvést příklady příběhů občanů (user stories) vaší služby, tj. popište občany, kteří potřebují službu používat, včetně občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou. Dále popište, na co budou občané službu používat.
  • Ukázat potřeby občanů zjištěné výzkumem včetně potřeb občanů vyžadujících asistenci při práci s digitální službou.

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba změnila od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Přečtěte si tyto návody, které vám pomohou poznat potřeby občanů: