Měření a reportování pokroku: Porovnání verzí

(Založena nová stránka s textem „ = Měření a reportování pokroku=“)
 
m
 
Řádek 1: Řádek 1:
 +
[[Agilní přístup|Část sekce Agilní přístup]]
 +
= Měření a reportování pokroku=
 +
 +
Dobré podávání zpráv pomůže vedoucím zodpovědným pracovníkům (SRO) a manažerům služby dělat rozhodnutí a v případě potřeby poskytovat zpětnou vazbu. Zpráva by měla jasně ukázat pokrok, aniž by to znamenalo extra práci pro tým.
 +
 +
==Splnění standardů digitální služby==
 +
 +
Pro splnění [[Standard digitální služby|bodu 4 Standardu (použití agilních metod)]] musíte prokázat, že váš projekt má odpovídající řízení.
 +
 +
To zahrnuje:
 +
 +
* stanovení jasných a měřitelných cílů
 +
* pravidelné a jasné sdělování pokroku
 +
* schopnost se rychle přizpůsobit měnícím se okolnostem
  
= Měření a reportování pokroku=
+
== Měření a reportování pokroku v agilním způsobu řízení ==
 +
 
 +
Měření a reportování pokroku je v agilním způsobu řízení založeno na práci projektového týmu tak, aby průběžně produkoval potřebná data. To zahrnuje:
 +
 
 +
* průběžné plánování – stanovení vize, mezníků a cílů, vypracování plánu prací a sledování pokroků vůči němu
 +
* vizuální management – týmové zdi a zásobu nevyřízených úkolů (backlog) otevřenou všem
 +
* setkání tváří v tvář – krátké pravidelné schůzky “standupyů, setkání “předveď a vysvětli”, retrospektivní setkání pro tým i zbytek organizace.
 +
 
 +
Pokud si myslíte, že potřebujete další hlášení, ujistěte se, že je to opravdu nezbytné a přidává to hodnotu. Příliš mnoho požadavků na podávání zpráv se stává kontraproduktivní, protože tým má méně času se věnovat práci na projektu. To je zvláště důležité pro přechod z jedné fáze na druhou bez toho, aby tým ztrácel dynamiku.
 +
 
 +
== Podávání zpráv, když máte více týmů než jeden ==
 +
 
 +
Pokud pracujete na službě s více než jedním týmem, určitá konzistence v podávání zpráv znamená, že můžete efektivněji:
 +
 
 +
* vidět pokrok
 +
* podpořit projektové týmy
 +
* dělat informovaná rozhodnutí
 +
* komunikovat se zbytkem vaší organizace (a veřejností) o službě
 +
 
 +
Nesnažte se vynutit více konzistence, protože podmínky (okolnosti) každého týmu budou rozlišné.
 +
 
 +
== Související příručky: ==
 +
 
 +
Následující příručky obsahují více informací o řízení agilních týmů:
 +
 
 +
* [[Principy agilního dodávání služeb]]
 +
* [[Plánování v agilním řízení]]
 +
 
 +
 
 +
====Zdroje====
 +
# https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/measuring-reporting-progress

Aktuální verze z 18. 7. 2018, 15:06

Část sekce Agilní přístup

Měření a reportování pokroku

Dobré podávání zpráv pomůže vedoucím zodpovědným pracovníkům (SRO) a manažerům služby dělat rozhodnutí a v případě potřeby poskytovat zpětnou vazbu. Zpráva by měla jasně ukázat pokrok, aniž by to znamenalo extra práci pro tým.

Splnění standardů digitální služby

Pro splnění bodu 4 Standardu (použití agilních metod) musíte prokázat, že váš projekt má odpovídající řízení.

To zahrnuje:

  • stanovení jasných a měřitelných cílů
  • pravidelné a jasné sdělování pokroku
  • schopnost se rychle přizpůsobit měnícím se okolnostem

Měření a reportování pokroku v agilním způsobu řízení

Měření a reportování pokroku je v agilním způsobu řízení založeno na práci projektového týmu tak, aby průběžně produkoval potřebná data. To zahrnuje:

  • průběžné plánování – stanovení vize, mezníků a cílů, vypracování plánu prací a sledování pokroků vůči němu
  • vizuální management – týmové zdi a zásobu nevyřízených úkolů (backlog) otevřenou všem
  • setkání tváří v tvář – krátké pravidelné schůzky “standupyů, setkání “předveď a vysvětli”, retrospektivní setkání pro tým i zbytek organizace.

Pokud si myslíte, že potřebujete další hlášení, ujistěte se, že je to opravdu nezbytné a přidává to hodnotu. Příliš mnoho požadavků na podávání zpráv se stává kontraproduktivní, protože tým má méně času se věnovat práci na projektu. To je zvláště důležité pro přechod z jedné fáze na druhou bez toho, aby tým ztrácel dynamiku.

Podávání zpráv, když máte více týmů než jeden

Pokud pracujete na službě s více než jedním týmem, určitá konzistence v podávání zpráv znamená, že můžete efektivněji:

  • vidět pokrok
  • podpořit projektové týmy
  • dělat informovaná rozhodnutí
  • komunikovat se zbytkem vaší organizace (a veřejností) o službě

Nesnažte se vynutit více konzistence, protože podmínky (okolnosti) každého týmu budou rozlišné.

Související příručky:

Následující příručky obsahují více informací o řízení agilních týmů:


Zdroje

  1. https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/measuring-reporting-progress