Provádějte průběžný uživatelský průzkum: Porovnání verzí

m (Beta a živá/ostrá verze)
(Značka: editace z VisualEditoru)
(Aktualizace překladu do více srozumitelného jazyka.)
(Značka: editace z VisualEditoru)
Řádek 1: Řádek 1:
=2. Provádějte průběžný uživatelský výzkum=
+
=2. Uživatelský výzkum dělejte pravidelně=
  
Vytvořte si plán pro průběžné testování uživatelů a testování použitelnosti, abyste neustále dostávali zpětnou vazbu od uživatelů, vedoucí ke zlepšení služby.
+
Naplánujte si čas na pravidelný uživatelský výzkum a testování použitelnosti. Průběžně tak získáte zpětnou vazbu od občanů, na základě které můžete službu zlepšovat.
  
Musíte neustále provádět uživatelský výzkum pro splnění 2 bodu [[Standard digitální služby#2._Prov.C3.A1d.C4.9Bjte_pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C3.BD_u.C5.BEivatelsk.C3.BD_pr.C5.AFzkum|Standardu digitální služby]].
+
Pro splnění 2. bodu [[Standard digitální služby#2. Prov.C3.A1d.C4.9Bjte pr.C5.AFb.C4.9B.C5.BEn.C3.BD u.C5.BEivatelsk.C3.BD pr.C5.AFzkum|Standardu digitální služby]] musíte uživatelský výzkum dělat pravidelně.
  
Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] a v rámci [[hodnocení služby]].
+
Při [[hodnocení služby]] a v rámci [[Kontroly výdajů: požádejte o schválení výdajů na službu|schválení výdajů na službu]] vysvětlete, jak jste toho dosáhli.
  
==Jak bod 2 vylepší vaši službu==
+
==Jak to zlepší vaši službu==
  
Neustále provádět uživatelský výzkum znamená:
+
Pravidelný výzkum vám umožňuje:
  
*Kontrolovat službu, zda pomáhá uživatelům provádět úlohy, které potřebují
+
* Hlídat, jestli služba občanům pomáhá pořád dělat to, co potřebují.
*Neustále zlepšovat službu na základě potřeb uživatelů
+
* Zlepšovat službu průběžně na základě potřeb občanů.
  
 
==Jak budete hodnoceni==
 
==Jak budete hodnoceni==
  
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
+
Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.
  
 
===Alfa verze===
 
===Alfa verze===
  
Chcete-li projít hodnocením alfa verze, obvykle musíte vykázat:
+
Abyste prošli hodnocením alfa verze, obvykle musíte:
  
*Jak bude vypadat vaše soukromá beta verze a jak budete využívat vaše nápady k vylepšení služby
+
* Ukázat, jak bude vypadat neveřejná beta verze, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
*Můžete zaplatit za testování uživatelů a testy použitelnosti v průběhu designu služby a po jejím dokončení
+
* Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit, jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
*Jak často budete provádět testy týkající se výzkumu a použitelnosti a jak budete používat výsledky ke zlepšení návrhu služby
+
* Vysvětlit, jak často budete provádět uživatelský výzkum a testy použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
*Uživatelský výzkumný plán pro soukromou beta verzi a plán pro provádění uživatelského průzkumu ostré verze služby
+
* Předvést plán výzkumu neveřejné beta verze, stejně jako plán výzkumu živé služby.
  
===Beta a živá/ostrá verze===
+
===Beta verze a ostrý provoz===
  
Chcete-li projít hodnocením [[Fáze beta provozu služby|beta]] a [[Fáze ostrého provozu|ostré verze]], obvykle musíte vykázat:
+
Abyste prošli hodnocením [[Fáze beta provozu služby|beta verze]] a [[Fáze ostrého provozu|ostrého provozu]], obvykle musíte:
  
*Můžete zaplatit za testy uživatelů a testy použitelnosti v průběhu designu služby a budete moci platit po tom, co je služba dokončena
+
* Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
*Jak často budete provádět testy výzkumu a použitelnosti a jak výsledky ovlivní způsob, jakým navrhujete službu
+
* Vysvětlit, jak často budete dělat uživatelský výzkum a testování použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
*Uživatelský výzkumný plán služby v příští fázi a plán pro provádění uživatelského průzkumu [[Fáze ostrého provozu|služby v ostrém provozui]].
+
* Předvést plán výzkumu další fáze služby, stejně jako plán výzkumu služby v ostrém provozu.
*Jak jste provedli uživatelský výzkum s lidmi, kteří potřebovali přístupnost od okamžiku, kdy jste začali designovat službu.
+
* Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany se zdravotním postižením od začátku návrhu služby.
*Jak jste službu testovali s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
+
* Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany vyžadující asistenci při práci s digitální službou.
*Jak používáte analýzy dat ve vašem uživatelském výzkumném plánu služby
+
* Vysvětlit použití datové analýzy v rámci výzkumného plánu služby.
*problémy, které jste zjistili při testování a jak jste je vyřešili
+
* Uvést problémy zjištěné při testování, a jak jste je vyřešili.
*problémy, které jste nemohli vyřešit v beta verzi a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi
+
* Uvést problémy, které jste nemohli vyřešit v neveřejné beta verzi, a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi.
  
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
 
===Vysvětlete vývoj vaší služby===
  
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
+
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba změnila od jejího posledního hodnocení.
  
 
==Související návody==
 
==Související návody==
Řádek 48: Řádek 48:
 
Zjistěte více o:
 
Zjistěte více o:
  
 +
*Uživatelském výzkumu
 +
*Hodocení služby
 
*[[Asistovaná podpora pro digitální službu]]
 
*[[Asistovaná podpora pro digitální službu]]
 
*[https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]
 
*[https://www.gov.uk/service-manual/service-assessments <span class="underline">service assessments</span>]

Verze z 5. 8. 2018, 16:16

2. Uživatelský výzkum dělejte pravidelně

Naplánujte si čas na pravidelný uživatelský výzkum a testování použitelnosti. Průběžně tak získáte zpětnou vazbu od občanů, na základě které můžete službu zlepšovat.

Pro splnění 2. bodu Standardu digitální služby musíte uživatelský výzkum dělat pravidelně.

Při hodnocení služby a v rámci schválení výdajů na službu vysvětlete, jak jste toho dosáhli.

Jak to zlepší vaši službu

Pravidelný výzkum vám umožňuje:

  • Hlídat, jestli služba občanům pomáhá pořád dělat to, co potřebují.
  • Zlepšovat službu průběžně na základě potřeb občanů.

Jak budete hodnoceni

Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.

Alfa verze

Abyste prošli hodnocením alfa verze, obvykle musíte:

  • Ukázat, jak bude vypadat neveřejná beta verze, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
  • Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit, jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
  • Vysvětlit, jak často budete provádět uživatelský výzkum a testy použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
  • Předvést plán výzkumu neveřejné beta verze, stejně jako plán výzkumu živé služby.

Beta verze a ostrý provoz

Abyste prošli hodnocením beta verze a ostrého provozu, obvykle musíte:

  • Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
  • Vysvětlit, jak často budete dělat uživatelský výzkum a testování použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
  • Předvést plán výzkumu další fáze služby, stejně jako plán výzkumu služby v ostrém provozu.
  • Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany se zdravotním postižením od začátku návrhu služby.
  • Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany vyžadující asistenci při práci s digitální službou.
  • Vysvětlit použití datové analýzy v rámci výzkumného plánu služby.
  • Uvést problémy zjištěné při testování, a jak jste je vyřešili.
  • Uvést problémy, které jste nemohli vyřešit v neveřejné beta verzi, a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi.

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba změnila od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Zjistěte více o: