Konkrétní úspory nákladů na provoz státu: Porovnání verzí
(Značka: editace z VisualEditoru) |
(Značka: editace z VisualEditoru) |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
− | Možné konkrétní úspory provozních nákladů státu | + | Možné konkrétní úspory provozních nákladů státu. |
− | == Finanční úřady a GFŘ == | + | <br /> |
+ | |||
+ | == Ministerstvo financí == | ||
+ | [[Finanční úřady a GFŘ]] | ||
+ | |||
+ | ==MPSV== | ||
+ | [[Úřady práce]] | ||
+ | |||
+ | |||
+ | MMR | ||
+ | |||
+ | [[NIPEZ|NIPEZ a zejména NEN]] | ||
+ | |||
+ | MS2021 | ||
+ | |||
+ | ==Finanční úřady a GFŘ== | ||
'''Rok 2017''' | '''Rok 2017''' | ||
− | * Průměrný plat zaměstnanců GFŘ v 2017 36650,- měsíčně ([https://is.ambis.cz/th/irsgo/prace-ac-2019-04-11_-final__Opraveno_.pdf zdroj]) | + | *Průměrný plat zaměstnanců GFŘ v 2017 36650,- měsíčně ([https://is.ambis.cz/th/irsgo/prace-ac-2019-04-11_-final__Opraveno_.pdf zdroj]) |
− | * 16300 osob, z toho 15770 služebních míst. Reálně 15500 lidí, zbytek neobsazený | + | *16300 osob, z toho 15770 služebních míst. Reálně 15500 lidí, zbytek neobsazený |
'''Rok 2020''' | '''Rok 2020''' | ||
Řádek 11: | Řádek 26: | ||
Tabulka č. 52: Plnění limitu počtu zaměstnanců ve fyzických osobách v letech 2016–2020 ([https://archiv.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/fs-financni-sprava-cr/Informace_o_cinnosti_FS_CR_za_rok_2020.pdf zdroj]) | Tabulka č. 52: Plnění limitu počtu zaměstnanců ve fyzických osobách v letech 2016–2020 ([https://archiv.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/fs-financni-sprava-cr/Informace_o_cinnosti_FS_CR_za_rok_2020.pdf zdroj]) | ||
− | * Schválený počet systemizovaných míst k 1. 1.:15 714 | + | *Schválený počet systemizovaných míst k 1. 1.:15 714 |
− | * Schválený počet systemizovaných míst 31. 12.: 15 714 | + | *Schválený počet systemizovaných míst 31. 12.: 15 714 |
− | * Evidenční počet zaměstnanců k 31. 12.: 15 031 | + | *Evidenční počet zaměstnanců k 31. 12.: 15 031 |
− | * Podíl plnění (%): 95,7% | + | *Podíl plnění (%): 95,7% |
− | * Z celkového počtu 15 031 zaměstnanců v evidenčním počtu bylo k 31. 12. 2020 ve služebním poměru 14 074 a v pracovním poměru 957 zaměstnanců. | + | *Z celkového počtu 15 031 zaměstnanců v evidenčním počtu bylo k 31. 12. 2020 ve služebním poměru 14 074 a v pracovním poměru 957 zaměstnanců. |
− | * '''Průměrný plat zaměstnanců FS''' za rok 2020 dosáhl částky '''43 301 Kč.''' | + | *'''Průměrný plat zaměstnanců FS''' za rok 2020 dosáhl částky '''43 301 Kč.''' |
'''Rok 2021''' | '''Rok 2021''' | ||
− | * platy zaměstnanců GFŘ včetně odvodů a pojištění ročně 10,3 mld Kč. | + | *platy zaměstnanců GFŘ včetně odvodů a pojištění ročně 10,3 mld Kč. |
− | * Platy bez odvodů 7,67 mld Kč () | + | *Platy bez odvodů 7,67 mld Kč () |
− | * Počet úředníků ve služebním poměru je 13768 | + | *Počet úředníků ve služebním poměru je 13768 |
− | * Počet úředníků v pracovním poměru je 972 | + | *Počet úředníků v pracovním poměru je 972 |
− | * Celkem 14740 | + | *Celkem 14740 |
− | * '''průměrný plat 43 362 Kč/měsíc''' (7670000000/14740/12) | + | *'''průměrný plat 43 362 Kč/měsíc''' (7670000000/14740/12) |
− | === Úspory === | + | ===Úspory=== |
<blockquote>Pokud se počet pracovníků sníží o 10 %, což je vzhledem k ruční práci a její automatizaci reálné, dojde k úspoře '''760 mil. Kč ročně''' při vynaložení nákladů max. v 100 mil. jednorázově (první automatizace) a pak do 50 mil. Kč ročně (postupný rozvoj)</blockquote><br /> | <blockquote>Pokud se počet pracovníků sníží o 10 %, což je vzhledem k ruční práci a její automatizaci reálné, dojde k úspoře '''760 mil. Kč ročně''' při vynaložení nákladů max. v 100 mil. jednorázově (první automatizace) a pak do 50 mil. Kč ročně (postupný rozvoj)</blockquote><br /> | ||
− | == Úřady práce == | + | ==Úřady práce== |
'''Rok 2020''' | '''Rok 2020''' | ||
− | * Služební /pracovní místa v úvazcích - ÚP ČR - k 1. 1. 2020 | + | *Služební /pracovní místa v úvazcích - ÚP ČR - k 1. 1. 2020 |
− | * Služební 11168 | + | *Služební 11168 |
− | * celkem 11800 | + | *celkem 11800 |
− | * '''Platy celkem 6,86 mld Kč včetně odvodů''' | + | *'''Platy celkem 6,86 mld Kč včetně odvodů''' |
− | * '''Průměrný plat 30790,- hrubého měsíčně''' (bez odvodů) (4360000000/11800/12) | + | *'''Průměrný plat 30790,- hrubého měsíčně''' (bez odvodů) (4360000000/11800/12) |
([https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/72496991/prehled?rad=t&obdobi=2111 zdroj] a [https://www.uradprace.cz/zprava-o-cinnosti ročenka o činnosti]) | ([https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/72496991/prehled?rad=t&obdobi=2111 zdroj] a [https://www.uradprace.cz/zprava-o-cinnosti ročenka o činnosti]) | ||
− | === Úspory === | + | ===Úspory=== |
<blockquote>Pokud se počet pracovníků sníží o 10 %, což je vzhledem k ruční práci a její automatizaci reálné, dojde k '''úspoře 680 mil. Kč ročně''' při vynaložení nákladů '''max. v 200 mil. jednorázově''' (první automatizace) a '''pak do 80 mil. Kč ročně''' (postupný rozvoj)</blockquote><br /> | <blockquote>Pokud se počet pracovníků sníží o 10 %, což je vzhledem k ruční práci a její automatizaci reálné, dojde k '''úspoře 680 mil. Kč ročně''' při vynaložení nákladů '''max. v 200 mil. jednorázově''' (první automatizace) a '''pak do 80 mil. Kč ročně''' (postupný rozvoj)</blockquote><br /> | ||
− | == IS MMR == | + | ==IS MMR== |
<br /> | <br /> | ||
− | === NIPEZ a zejména NEN === | + | ===NIPEZ a zejména NEN=== |
zdroj "Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek pro období let 2021 až 2030 ". Z tohoto dokumentu:<blockquote>''Naplňování strategií elektronizace zadávání veřejných zakázek pro uplynulá období (2006-2020) přineslo vybudování souboru nástrojů Národní infrastruktury pro elektronické zadávání VZ (NIPEZ). Tyto společně plně pokrývají a elektronizují proces zadávání veřejných zakázek. Následující schéma obsahuje popis nástrojů, které tvoří současnou podobu NIPEZ.''</blockquote> | zdroj "Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek pro období let 2021 až 2030 ". Z tohoto dokumentu:<blockquote>''Naplňování strategií elektronizace zadávání veřejných zakázek pro uplynulá období (2006-2020) přineslo vybudování souboru nástrojů Národní infrastruktury pro elektronické zadávání VZ (NIPEZ). Tyto společně plně pokrývají a elektronizují proces zadávání veřejných zakázek. Následující schéma obsahuje popis nástrojů, které tvoří současnou podobu NIPEZ.''</blockquote> | ||
[[Soubor:Nipez schema.png|žádné|náhled]] | [[Soubor:Nipez schema.png|žádné|náhled]] | ||
Řádek 58: | Řádek 73: | ||
Rozpad nákladů na NIPEZ | Rozpad nákladů na NIPEZ | ||
− | # Seznam smluv na NIPEZ - s některými systémy je v plánu integrovat je do jiných systémů (např. Číselník NIPEZ) či je přestat využívat (např. IK NIPEZ). | + | #Seznam smluv na NIPEZ - s některými systémy je v plánu integrovat je do jiných systémů (např. Číselník NIPEZ) či je přestat využívat (např. IK NIPEZ). |
<br /> | <br /> | ||
Řádek 155: | Řádek 170: | ||
<br /> | <br /> | ||
− | ==== Úspory ==== | + | ====Úspory==== |
NEN je možné nahradit komerčními systémy a během 1 roku ušetřit 100-150 mil. Kč na provozních nákladech | NEN je možné nahradit komerčními systémy a během 1 roku ušetřit 100-150 mil. Kč na provozních nákladech | ||
<br /> | <br /> | ||
− | === MS 2021 === | + | ===MS 2021=== |
Verze z 22. 1. 2022, 00:28
Možné konkrétní úspory provozních nákladů státu.
Obsah
Ministerstvo financí
MPSV
MMR
MS2021
Finanční úřady a GFŘ
Rok 2017
- Průměrný plat zaměstnanců GFŘ v 2017 36650,- měsíčně (zdroj)
- 16300 osob, z toho 15770 služebních míst. Reálně 15500 lidí, zbytek neobsazený
Rok 2020
Tabulka č. 52: Plnění limitu počtu zaměstnanců ve fyzických osobách v letech 2016–2020 (zdroj)
- Schválený počet systemizovaných míst k 1. 1.:15 714
- Schválený počet systemizovaných míst 31. 12.: 15 714
- Evidenční počet zaměstnanců k 31. 12.: 15 031
- Podíl plnění (%): 95,7%
- Z celkového počtu 15 031 zaměstnanců v evidenčním počtu bylo k 31. 12. 2020 ve služebním poměru 14 074 a v pracovním poměru 957 zaměstnanců.
- Průměrný plat zaměstnanců FS za rok 2020 dosáhl částky 43 301 Kč.
Rok 2021
- platy zaměstnanců GFŘ včetně odvodů a pojištění ročně 10,3 mld Kč.
- Platy bez odvodů 7,67 mld Kč ()
- Počet úředníků ve služebním poměru je 13768
- Počet úředníků v pracovním poměru je 972
- Celkem 14740
- průměrný plat 43 362 Kč/měsíc (7670000000/14740/12)
Úspory
Pokud se počet pracovníků sníží o 10 %, což je vzhledem k ruční práci a její automatizaci reálné, dojde k úspoře 760 mil. Kč ročně při vynaložení nákladů max. v 100 mil. jednorázově (první automatizace) a pak do 50 mil. Kč ročně (postupný rozvoj)
Úřady práce
Rok 2020
- Služební /pracovní místa v úvazcích - ÚP ČR - k 1. 1. 2020
- Služební 11168
- celkem 11800
- Platy celkem 6,86 mld Kč včetně odvodů
- Průměrný plat 30790,- hrubého měsíčně (bez odvodů) (4360000000/11800/12)
Úspory
Pokud se počet pracovníků sníží o 10 %, což je vzhledem k ruční práci a její automatizaci reálné, dojde k úspoře 680 mil. Kč ročně při vynaložení nákladů max. v 200 mil. jednorázově (první automatizace) a pak do 80 mil. Kč ročně (postupný rozvoj)
IS MMR
NIPEZ a zejména NEN
zdroj "Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek pro období let 2021 až 2030 ". Z tohoto dokumentu:
Naplňování strategií elektronizace zadávání veřejných zakázek pro uplynulá období (2006-2020) přineslo vybudování souboru nástrojů Národní infrastruktury pro elektronické zadávání VZ (NIPEZ). Tyto společně plně pokrývají a elektronizují proces zadávání veřejných zakázek. Následující schéma obsahuje popis nástrojů, které tvoří současnou podobu NIPEZ.
NIPEZ nyní zahrnuje moduly pro plnění zákonných povinností zadavatelů (Věstník veřejných zakázek - VVZ), povinností MMR v rámci správy IS VZ (vedení seznamu kvalifikovaných dodavatelů - SKD, statistické výstupy atd.), státem garantované elektronické zadávací moduly (Národní elektronický nástroj - NEN) i komerční řešení (tzv. individuální elektronické nástroje - IEN), které naplňují standard daný vyhláškou č. 260/2016 Sb. NEN proto nadále zůstane stěžejní součástí NIPEZ.
pro splnění cílů této strategie je zásadní (viz strana 33.) zajištění financování NIPEZ ve výši 2,0 mld Kč z celkového rozpočtu 2.3 mld Kč.
Nezbytná podmínka k zajištění plnění cílů uvedených výše - Zajištění provozu, servisu, rozvoje a technické podpory IS NIPEZ. - 2 mld. Kč
Celkem odhadované náklady na roky 2021 - 2030 2,3 mld. Kč
Rozpad nákladů na NIPEZ
- Seznam smluv na NIPEZ - s některými systémy je v plánu integrovat je do jiných systémů (např. Číselník NIPEZ) či je přestat využívat (např. IK NIPEZ).
IS | Předmět | Dodavatel | Smluvení cena/rok | Smlouva do |
NEN | Servis a rozvoj aplikace NEN | Tesco SW a.s. | 13 670 580 Kč + cca 10 mil. Kč za rozvoj | 06/2023 |
Provoz NEN | Tesco SW a.s. | 63 506 395,40 Kč | Neurčito | |
Technická podpora NEN – Oracle DB | Principal Engineering | 7 860 552,96 Kč | 08/2024 | |
Technická podpora NEN – HW | Principal Engineering | 18 464 600 Kč za pořízení + 60 měs. záruky/podpory v ceně | 10/2026 | |
Technická podpora NEN – zbytek | TECHNISERV, spol. s.r.o. a VUMS Legend s.r.o. | 53 852 470 Kč (bude přesoutěženo letos, čeká se snížení s ohledem na nákupy nového HW a vmWare) | 12/2021 | |
vmWare | MERIT GROUP a.s. | 22 517 410 Kč za 36 měsíců podpory, tj. cca 7 170 000 Kč ročně | 10/2024 | |
Informační systém o veřejných zakázkách | Provoz, rozvoj a technická podpora | Datera s.r.o. | 8 216 844 Kč | Neurčito |
Seznam kvalifikovaných dodavatelů | Provoz a technická podpora | ASD Software s.r.o. | 1 844 766 Kč | Neurčito |
Číselník NIPEZ | Provoz a technická podpora | Aura s.r.o. | 1 532 586 Kč | 30.6.2022 |
Věstník veřejných zakázek | Koncesní smlouva na správu VVZ | NESS Czech republic | Hrazeno ze strany zadavatelů, příjem koncesionáře cca 12 - 14 mil. Kč/ročně | Neurčito |
Integrační komponenta NIPEZ | Provoz a technická podpora | ASD Software s.r.o. | 551 760 Kč | Neurčito |
IS ESPD | Provoz a technická podpora | Aura s.r.o. | 90 750 Kč | 31.12.2022 |
Rozcestník veřejných zakázek | Provoz a technická podpora | Spojené nástroje elektronické s.r.o. | 75 504 Kč | neurčito |
Centrální Archiv | Provoz, rozvoj a technická podpora | O2 Czech Republic, s.r.o. | 2 145 504 Kč | neurčito |
ServiceDesk NIPEZ | Provoz, rozvoj a technická podpora | Autocont | 5 536 960 Kč | neurčito |
Úspory
NEN je možné nahradit komerčními systémy a během 1 roku ušetřit 100-150 mil. Kč na provozních nákladech