Buďte připraveni na výpadek

Verze z 19. 7. 2018, 16:24, kterou vytvořil Michal (diskuse | příspěvky) (Související návody: clean up)

11. Vypracujte offline plán

Vytvořte plán pro případ, že digitální služba bude dočasně mimo provoz.

Musíte vytvořit plán pro vaši službu, pokud bude offline pro splnění 11 bodu Standardu digitální služby.

Jak bod 11 vylepší vaši službu

Uživatele mohou očekávat, že online služba je dostupná 24 hodin denně a 365 dní v roce.

Potřebujete mít plán, co dělat v případě, že vaše služba bude offline. Měli byste vědět, jaké to bude mít dopady na uživatele a jak službu opět zprovoznit.

Jak budete hodnoceni

Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.

Hodnocení alfa verze

Chcete-li projít hodnocením alfa verze, budete potřebovat být schopni vysvětlit, jaké budou dopady na uživatele v případě jakkoliv dlouhého výpadku služby.

Hodnocení beta verze

Pro úspěšné hodnocení budete muset obvykle vysvětlit:

  • Jaké by byly dopady na uživatele beta verze v případě jakkoliv dlouhého výpadku služby
  • Jak vybíráte technologie a platformy, které splňují vaše požadavky dostupnosti
  • Vaši strategii pro obnovu dat a jak jste ji testovali
  • Nejvíce pravděpodobné příčiny, proč by služba mohla být offline a jak tomu plánujete zabránit
  • Vaši strategii pro řešení výpadků, včetně toho, kdo je zodpovědný a rozhodnutí, které mohou učinit

Hodnocení živé/ostré verze

Pro úspěšné hodnocení budete muset obvykle vysvětlit:

  • Jaké by byly dopady na uživatele v případě jakkoliv dlouhého výpadku služby, a jak se to změnilo od beta verze
  • Jak se ujišťujete, že vámi zvolené technologie a platformy stále splňují vaše požadavky na dostupnost
  • Vaši strategii na obnovu dat a jak často ji testujete
  • Nejpravděpodobnější příčiny, proč by služba mohla být offline a jak tomu plánujete zabránit
  • Vaši strategii pro řešení výpadků, včetně toho, kdo je zodpovědný a jaká rozhodnutí může učinit

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Čtěte o udržování vaší služby online pro splnění bodu 11.

Zjistěte více o: