TBR
Obsah
1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů)
Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.
Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu Digitální standardy služeb.
Budete muset vysvětlit, jak jste to udělali v hodnocení služeb.
Jak bod 1 zlepší vaši službu
Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:
- Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
- Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.
Jak budete hodnoceni
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Hodnocení alfa verze
Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:
- Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
- Jak jste psali uživatelské příběhy pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
- Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
- Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
Hodnocení beta verze
Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:
- Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
- Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
- Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
- Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
- Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
- Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
- Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
Musíte také:
- Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
- Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
- Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
- Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu
Hodnocení živé/ostré verze
Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:
- Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
- Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
- Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
- Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
Vysvětlete vývoj vaší služby
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
Související návody
Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:
Zjistěte více o: