Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně
Obsah
5. Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně
Vybudujte službu, kterou lze často a průběžně vylepšovat. Vždy se ujistěte, že máte k dispozici kapacitu, zdroje a technickou flexibilitu.
Musíte svou službu pravidelně opakovat/iterovat a vylepšovat pro splnění 5 bodu Standardu digitální služby.
Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnily v rámci procesu schválení výdajů na službu a v rámci hodnocení služby.
Jak bod 5 vylepší vaši službu
Potřebujete vytvořit službu, kterou můžete často a průběžně zlepšovat, tak že:
- Bude snadno reagovat na změny v politice a zákonech, které budou mít dopad na službu.
- Zajistíte, aby vaše služba neustále naplňovala potřeby uživatelů.
Jak budete hodnoceni
Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.
Chcete-li projít hodnocením alfa, beta a živé/ostré verze, musíte obvykle:
- Vysvětlit, co jste v této fázi vybudovali a proč jste ji postavili
- Popsat životní cyklus uživatelského příběhu od uživatelského výzkumu až po vytvoření
- Ukázat, že je vaše služba postavena tak, aby splňovala potřeby uživatelů
- Vysvětlit svůj proces identifikace a upřednostnění poznatků z uživatelského průzkumu
- Ukázat, že uživatelské příběhy můžete rychle a plynule přenášet mezi průzkumem uživatelů a produkcí
- Ujistit se, že existuje minimální riziko spojené s technologií, kterou jste zvolili
- Prokázat, že máte schopnost často nasazovat software s minimálním narušením uživatelů
- Ukázat, že analyzujete uživatelský výzkum a využíváte ho ke zlepšení svých služeb
- Ukázat, že vyřešíte všechny technické problémy, které jste objevili
V hodnocení beta verze musíte také vysvětlit:
- Jak dlouho očekáváte, že potrvá beta verze služby a proč
- Váš způsob https://www.gov.uk/service-manual/making-software/deployment.html, tj. jak často můžete nasazovat software s minimálním dopadem na uživatele
V hodnocení živé/ostré verze musíte také vysvětlit:
- Jak praktikujete „zero downtime“ způsobem, který neznemožní uživatelům používat službu v době nečinnosti
- Jak máte v úmyslu mít dostatek zaměstnanců, abyste mohli zlepšovat službu
Vysvětlete vývoj vaší služby
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
Související návody
Zjistěte více o: