Měření a reportování pokroku
Měření a reportování pokroku
Dobré podávání zpráv pomůže vedoucím zodpovědným pracovníkům (SRO) a manažerům služby dělat rozhodnutí a v případě potřeby poskytovat zpětnou vazbu. Zpráva by měla jasně ukázat pokrok, aniž by to znamenalo extra práci pro tým.
Splnění standardů digitální služby
Pro splnění bodu 4 Standardu (použití agilních metod) musíte prokázat, že váš projekt má odpovídající řízení.
To zahrnuje:
- stanovení jasných a měřitelných cílů
- pravidelné a jasné sdělování pokroku
- schopnost se rychle přizpůsobit měnícím se okolnostem
Měření a reportování pokroku v agilním způsobu řízení
Měření a reportování pokroku je v agilním způsobu řízení založeno na práci projektového týmu tak, aby průběžně produkoval potřebná data. To zahrnuje:
- průběžné plánování – stanovení vize, mezníků a cílů, vypracování plánu prací a sledování pokroků vůči němu
- vizuální management – týmové zdi a zásobu nevyřízených úkolů (backlog) otevřenou všem
- setkání tváří v tvář – krátké pravidelné schůzky “standupyů, setkání “předveď a vysvětli”, retrospektivní setkání pro tým i zbytek organizace.
Pokud si myslíte, že potřebujete další hlášení, ujistěte se, že je to opravdu nezbytné a přidává to hodnotu. Příliš mnoho požadavků na podávání zpráv se stává kontraproduktivní, protože tým má méně času se věnovat práci na projektu. To je zvláště důležité pro přechod z jedné fáze na druhou bez toho, aby tým ztrácel dynamiku.
Podávání zpráv, když máte více týmů než jeden
Pokud pracujete na službě s více než jedním týmem, určitá konzistence v podávání zpráv znamená, že můžete efektivněji:
- vidět pokrok
- podpořit projektové týmy
- dělat informovaná rozhodnutí
- komunikovat se zbytkem vaší organizace (a veřejností) o službě
Nesnažte se vynutit více konzistence, protože podmínky (okolnosti) každého týmu budou rozlišné.
Související příručky:
Následující příručky obsahují více informací o řízení agilních týmů: