113
editací
Změny
bez shrnutí editace
==Centrální ICT autoritaDigitální agentura ČR (DAČR)==Centrální autorita Digitální agentura ČR vytváří standardy, definuje sdílené služby, vytváří koncepce a vynucuje jejích dodržování. Všechny resorty můžou nakupovat od státních podniků. Vazby jsou uvedené na následujícím obrázku[[DAČR, Centralizovaná vize, distribuovaná realizace|Role DAČR je v digitální transformaci zásadní]].
Kompetence DAČR jsou v současnosti rozděleny mězi několik odborů MV ČR a různé organizační složky státu. Většinově spadají pod působnost MV ČR. ==Kompetence a agendy Centrální DAČR== ===Řízení ICT autoritystátu===Standardizace, urychlení rozvoje, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů. Tuto roli sdílí OHA MV a RVIS.
=== Řízení ICT státu Co je potřeba udělat===Standardizace, urychlení rozvoje, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů
==== Co je potřeba udělat ====
* Vytvoření [[Pravidla správné technologické praxe|Best practices]] za pomoci zkušeností z resortů, OSS a soukromé sféry * Vytvoření dostatečné personální kapacity* Vybudování (i neformálních) digitálních rad na resortech a OSS* Akcelerovat výměnu zkušeností napříč resorty a organizacemi. Online i osobními setkáními. * Novelizace zákona o státní službě
=== Digitalizace veřejných agend ===
eGovernment služby pro občany, efektivita veřejné správy
==== Co je potřeba udělat ====
* Akční plán pro jednotlivé resortyV souladu s principem '''Centralizace vize, zpřístupnění agend formou API* Vlastní rozpočet decentralizace realizace''' je tento úkol na budování veřejných rozhraní v Portálu veřejné správy a CzechPointjednotlivých úřadech odpovědných za každou agendu.
=== Centrální ICT služby státu ===Koordinovaný rozvoj centrálních ICT služeb pro podporu digitalizace . Tuto kompetenci sdílí odbor eGovermentu MV ČR, Správa základních registrů, Česká pošta a další organizační složky.
Standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů
==== Co je potřeba udělat ====
* Řízení eGovernment cloudu (komerční i státní část eGC)* Postupné převzetí řízení a konvergence státních ICT podniků – rozdělení kompetencí, jednotné řízení, …* In-house výjimka na nákup služeb státních ICT podniků pro všechny resorty (úkol pro MMR)* Služby poskytování odborných rolí a systémové integrace* Nastavení vztahu s komerčními poskytovately, soulad s EU legislativou* Novelizace zákona o VZ
=== Centrální nákupy ICT techniky a služeb ===
Standardizace, urychlení nákupů, efektivita, optimalizace nákladů
==Kompetence a agendy Centrální ICT autority==
===Důvody===
*Vyhodnocování projektů ICT služeb veřejné správy ne dle reálných efektů (přínosů / úspor), ale mnohem častěji dle materiálních indikátorů, tj. dle: počtu nakoupených technologií (serverů, licencí, ..).
*Roztříštěnost a decentralizovaný vývoj ICT jednotlivých resortů. Nejednotná a složitá rozhraní veřejných služeb, pomalý postup digitalizace veřejných služeb.
*Neexistující centralizovaná prioritizace změnových / rozvojových aktivit jako důsledek neznalosti či neakceptace nadřazení dílčích cílů programu Digitální Česko nad své zájmy jednotlivými orgány veřejné správy.