Otevřít hlavní menu

Moderní stát β

Změny

Digitální agentura ČR

Přidáno 420 bajtů, 6. 8. 2018, 11:23
m
Kompetence a agendy Centrální ICT autority
Centrální autorita vytváří standardy, definuje sdílené služby, vytváří koncepce a vynucuje jejích dodržování. Všechny resorty můžou nakupovat od státních podniků. Vazby jsou uvedené na následujícím obrázku.
===Kompetence a agendy Centrální ICT autority==={| class="wikitable"|'''Kompetence'''
'''Centrální ICT autority'''|'''Přínosy centralizace'''|'''Předpoklady a úkoly'''|-|'''=== Řízení ICT státu'''===|Standardizace, urychlení rozvoje, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů|Zřízení organizace a udělení pravomocí ke koordinaci a úkolování resortů
Převod kompetencí MV v oblastech řízení ICT státu – RVIS==== Co je potřeba udělat ====
* Zřízení organizace a udělení pravomocí ke koordinaci a úkolování resortů* Převod kompetencí MV v oblastech řízení ICT státu – RVIS* Strategie ICT státu a koordinace strategií ICT resortů* Legislativní úpravy v oblasti řízení ICT státu
Legislativní úpravy v oblasti řízení ICT státu|-|'''=== Enterprise architektura státu'''===|Standardizace, urychlení rozvoje, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů
Více malých zakázek pro více dodavatelů, jednodušší soutěžení
|Převod kompetencí MV v oblastech architektury – OHA
Standardy aplikační architektury – centrální ICT služby, sdílené ICT služby, mikroslužby/API==== Co je potřeba udělat ====
* Převod kompetencí MV v oblastech architektury – OHA* Standardy aplikační architektury – centrální ICT služby, sdílené ICT služby, mikroslužby/API* Otevřená data a API státu, zapojení odborné veřejnosti|-|'''Konzultační činnost'''|Poskytování odborných rolí, aktivní konzultace, předávání know-how|Aktivní konzultační a školící činnost pro resorty a OSS v rámci zavádění [[Standard digitální služby|Standardu digitální služby]], tvorby projektových teamů, komunikace s zadavately, přípravnou VŘ|-|'''Digitalizace veřejných agend'''|eGovernment služby pro občany,
efektivita veřejné správy=== Konzultační činnost ===|Akční plán Aktivní konzultační a školící činnost pro jednotlivé resortya OSS v rámci zavádění Standardu digitální služby, zpřístupnění agend formou APItvorby projektových teamů, komunikace s zadavately, přípravnou VŘ
Vlastní rozpočet na budování veřejných rozhraní v Portálu veřejné správy a CzechPoint|-|'''Centrální ICT služby státu'''|Koordinovaný rozvoj centrálních ICT služeb pro podporu digitalizace|Převzetí kompetencí MV – základní registry, datové schránky, CzechPoint, eIDAS, Portál veřejné správy …|-|'''Sdílené ICT služby'''|Standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů|Řízení eGovernment cloudu (komerční i státní část eGC)==== Co je potřeba udělat ====
Postupné převzetí řízení * Vytvoření [[Pravidla správné technologické praxe|Best practices]] za pomoci zkušeností z resortů, OSS a konvergence státních ICT podniků – rozdělení kompetencí, jednotné řízení, …soukromé sféry * Vytvoření dostatečné personální kapacity* Vybudování (i neformálních) digitálních rad na resortech a OSS* Akcelerovat výměnu zkušeností napříč resorty a organizacemi. Online i osobními setkáními. * Novelizace zákona o státní službě
In-house výjimka na nákup služeb státních ICT podniků === Digitalizace veřejných agend ===eGovernment služby pro všechny resorty (úkol pro MMR)občany, efektivita veřejné správy
Služby poskytování odborných rolí a systémové integrace==== Co je potřeba udělat ====
Nastavení vztahu s komerčními poskytovately* Akční plán pro jednotlivé resorty, soulad s EU legislativouzpřístupnění agend formou API|-|'''Centrální nákupy ICT techniky * Vlastní rozpočet na budování veřejných rozhraní v Portálu veřejné správy a služeb'''|Standardizace, urychlení nákupů, efektivita, optimalizace nákladů|Převod kompetencí MV – centrální nákup ICT|}CzechPoint
=== Centrální ICT služby státu ===Koordinovaný rozvoj centrálních ICT služeb pro podporu digitalizace  ==== Co je potřeba udělat ==== * Převzetí kompetencí MV – základní registry, datové schránky, CzechPoint, eIDAS, Portál veřejné správy … === Sdílené ICT služby ===Standardizace, urychlení nákupu, zvýšení kvality a bezpečnosti, snížení nákladů ==== Co je potřeba udělat ==== * Řízení eGovernment cloudu (komerční i státní část eGC)* Postupné převzetí řízení a konvergence státních ICT podniků – rozdělení kompetencí, jednotné řízení, …* In-house výjimka na nákup služeb státních ICT podniků pro všechny resorty (úkol pro MMR)* Služby poskytování odborných rolí a systémové integrace* Nastavení vztahu s komerčními poskytovately, soulad s EU legislativou* Novelizace zákona o VZ === Centrální nákupy ICT techniky a služeb ===Standardizace, urychlení nákupů, efektivita, optimalizace nákladů  ==== Co je potřeba udělat ====Převod kompetencí MV – centrální nákup ICT ==Kompetence a agendy Centrální ICT autority===
Všechny body, které jsou zmiňované v tabulce vedou k dodávce služeb pro občany, k vyšší transparentnosti, efektivitě, úsporám a pořádku v kompetencích.