Technologická praxe: Přístupnost

Verze z 19. 7. 2018, 16:08, kterou vytvořil Michal (diskuse | příspěvky) (Založena nová stránka s textem „= Přístupnost digitální služby pro všechny = Zajistěte, aby vaše technologie, infrastruktura a systémy byly přístupné pro všechny uživatele,…“)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Přístupnost digitální služby pro všechny

Zajistěte, aby vaše technologie, infrastruktura a systémy byly přístupné pro všechny uživatele, i pro uživatele se zdravotním postižením.

Pro splnění bodu 2 Pravidel správné technologické praxe musí být z vašeho designu a plánu zřejmé, jak zajistíte přístupnost zvažovaných technologii uživatelům s postižením.

Vysvětlení kroků, kterými přístupnost zajistíte, bude součástí procesu schvalování výdajů.

Jak zohlednění přístupnosti pomůže vašemu projektu

Vašemu projektu prospěje, když:

  • se budete řídit zákonem č. 81/2006 Sb.;
  • zajistíte, aby vaše technologie fungovala pro co největší možný počet uživatelů;
  • zajistíte, že všichni kolegové z vašeho týmu budou schopni snadno využívat informace a infrastrukturu, kterou potřebují ke své práci, a to včetně služeb typu online kancelářských balíků, sdílení sítě, softwaru pro řízení projektů a HR programových balíčků;
  • zajistíte, že nebudou existovat žádné překážky, které by bránily zaměstnání lidí se zvláštními potřebami.

Jak zpřístupnit technologie uživatelům

Váš uživatelský výzkum musí zahrnovat uživatele s různým spektrem dovedností, schopností a možností.  Zajistěte, aby vaši technologii a systémy mohli používat i lidé s různými omezeními:

  • plňte požadavky přístupnosti a řiďte se  souborem doporučení k přístupnosti uvedenými v Manuálu služeb;  
  • přizvěte uživatele s různými druhy omezení k testování služeb a systémů, které vyvíjíte;
  • umožněte přístup ke službám přes  řadu webových prohlížečů a zajistěte jejich kompatibilitu s asistivními technologiemia koncovými zařízeními uživatele.

Související doporučení