Provádějte průběžný uživatelský průzkum
Obsah
2. Uživatelský výzkum dělejte pravidelně
Naplánujte si čas na pravidelný uživatelský výzkum a testování použitelnosti. Průběžně tak získáte zpětnou vazbu od občanů, na základě které můžete službu zlepšovat.
Pro splnění 2. bodu Standardu digitální služby musíte uživatelský výzkum dělat pravidelně.
Při hodnocení služby a v rámci schválení výdajů na službu vysvětlete, jak jste toho dosáhli.
Jak to zlepší vaši službu
Pravidelný výzkum vám umožňuje:
- Hlídat, jestli služba občanům pomáhá pořád dělat to, co potřebují.
- Zlepšovat službu průběžně na základě potřeb občanů.
Jak budete hodnoceni
Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.
Alfa verze
Abyste prošli hodnocením alfa verze, obvykle musíte:
- Ukázat, jak bude vypadat neveřejná beta verze, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
- Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit, jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
- Vysvětlit, jak často budete provádět uživatelský výzkum a testy použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
- Předvést plán výzkumu neveřejné beta verze, stejně jako plán výzkumu živé služby.
Beta verze a ostrý provoz
Abyste prošli hodnocením beta verze a ostrého provozu, obvykle musíte:
- Prokázat, že za uživatelský výzkum a testování použitelnosti můžete zaplatit jak v průběhu návrhu, tak i po spuštění služby.
- Vysvětlit, jak často budete dělat uživatelský výzkum a testování použitelnosti, a jak službu zlepšíte na základě výzkumných zjištění.
- Předvést plán výzkumu další fáze služby, stejně jako plán výzkumu služby v ostrém provozu.
- Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany se zdravotním postižením od začátku návrhu služby.
- Popsat, jak jste dělali uživatelský výzkum s občany vyžadující asistenci při práci s digitální službou.
- Vysvětlit použití datové analýzy v rámci výzkumného plánu služby.
- Uvést problémy zjištěné při testování, a jak jste je vyřešili.
- Uvést problémy, které jste nemohli vyřešit v neveřejné beta verzi, a jak s nimi budete pracovat ve veřejné beta verzi.
Vysvětlete vývoj vaší služby
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba změnila od jejího posledního hodnocení.
Související návody
Zjistěte více o:
- Uživatelském výzkumu
- Hodocení služby
- Asistovaná podpora pro digitální službu
- service assessments
- assisted digital support