Rozvíjejte a vylepšujte službu průběžně
Obsah
5. Rozvíjejte a zlepšujte službu průběžně
Dělejte službu tak, aby šla pravidelně vylepšovat. Zajistěte si k tomu dostatečné kapacity pracovních týmů, zdrojů a technologickou flexibilitu.
Pro splnění 5. bodu Standardu digitální služby musíte službu průběžně zlepšovat.
V hodnocení služby a schvalování výdajů vysvětlete, jak jste toho dosáhli.
Jak to zlepší vaši službu
Služba, kterou je možné průběžně rozvíjet a zlepšovat:
- Zvládá snadno reagovat na změny v zákonech, které se služby týkají.
- Je v souladu s postupně se měnícími potřebami občanů.
Jak budete hodnoceni
Hodnocení služby a otázky, které vám posuzovatelé dají, se liší podle charakteru služby a podle toho, co služba dělá.
Abyste prošli hodnocením alfa verze, beta verze a hodnocením ostrého provozu, obvykle musíte:
- Vysvětlit, co a proč jste v každé fázi spustili.
- Popsat životní cyklus uživatelského příběhu (user story) od uživatelského výzkumu až po produkci.
- Ukázat, jak spuštěná služba splňuje potřeby občanů.
- Vysvětlit postup identifikace a prioritizace zjištění z uživatelského průzkumu.
- Předvést, jak rychle a plynule postupujete při plnění uživatelských příběhů (user stories) od výzkumu po produkci.
- Ukázat, že je s vybranými technologiemi, spojeno minimální riziko.
- Prokázat, že můžete často nasazovat software s minimálním dopadem na občany.
- Předvést, že analyzujete uživatelský výzkum, a výsledky používáte ke zlepšení služby.
- Ukázat, že řešíte všechny technické problémy, které jste objevili.
V hodnocení ostrého provozu musíte navíc:
- Vysvětlit, jak nasazujete službu bezvýpadkově do produkce, aby ji občané mohli používat bez přerušení.
- Vysvětlit, jak si zajistíte dostatek zaměstnanců, abyste mohli službu neustále zlepšovat.
Vysvětlete vývoj vaší služby
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.
Související návody
Zjistěte více o: