Sbírejte provozní data
Obsah
15. Sbírejte provozní data
Používejte analytické nástroje shromažďující provozní data. Pomocí těchto dat analyzujte úspěšnost služby. Na základě výsledků tohoto měření pak identifikujte funkce a úkoly pro další fázi vývoje.
Provozní data musíte sbírat pro splnění bodu 15 Standardu digitální služby.
Budete muset vysvětlit, jak jste tento bod splnili v rámci schválení výdajů na službu a hodnocení služby.
Jak bod 15 vylepší vaši službu
Sběr provozních dat znamená, že můžete neustále vylepšovat vaši službu nasledovně:
- zjistit její silné a slabé stránky
- podpořit zlepšení, které vytváříte, daty z provozu
- zjistit, co lidi ve službě opravdu dělají.
Jak budete hodnoceni
Vaše hodnocení a jaké otázky vám hodnotící dají záleží od toho, co vaše služba dělá.
Pro splnění hodnocení pro alfa, beta a živou verzi, budete obvykle muset:
- Vysvětlit jak jste zvolili data, která budete shromažďovat, a také odkud a jak je budete shromažďovat, v závislosti od velikosti projektu a povahy služby.
- Ukázat průběžný plán pro analýzu výkonnosti, a že máte v týmu někoho odpovědného za identifikaci aplikovatelných průniků z dat v průběhu alfa testu, včetně asistované digitální podpory.
- Ukázat použití kvalitativních a kvantitativních dat, ke zlepšení vašeho porozumění potřebám lidí a identifikaci oblastí na zlepšení
- Vysvětlit jak jste vybrali odpovídající nástroje pro analýzu dat
- Ukázat že jste vhodně vyřešili otázky bezpečnosti a ochrany osobních údajů
- Vysvětlit jak jste mapovali user journeys službou a nasledovali je, pro identifikaci dokončení úkolů, a pak identifikaci oblastí ze slabými výsledky
- Ukázat jak měříte asistovanou digitální podporu
- Vysvětlit příběh dalšího uživatele ve spojení s analýzou provozu
- Ukázat, že jste diskutovali o stránkách pro start a pro zpětnou vazbu s digitalnicesko (jen u hodnocení beta testu)
Chcete-li projít hodnocením beta a živé verze, musíte obvykle ukázat, jak budete od lidí získávat zpětnou vazbu počas jejich user journey, a po ní.
Vysvětlete vývoj vaší služby
V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvinula od jejího posledního hodnocení.
Související návody
Přečtěte si tyto návody, které vám pomohou sbírat provozní data:
- Using data to improve your service: an introduction
- Choosing digital analytics tools
- Measuring digital take-up
- Measuring user satisfaction
- Measuring cost per transaction
- Measuring completion rate
- Sharing data on the Performance Platform
Zjistěte více o hodnocení služeb.