Pochopte potřeby občanů

Verze z 11. 7. 2018, 13:27, kterou vytvořil Michal (diskuse | příspěvky) (1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů))

TBR

1. Pochopte potřeby občanů (=uživatelů)

Pochopte potřeby uživatelů (=občanů). Provádějte pravidelně výzkum zaměřený na to, kdo jsou uživatelé služeb, jejich potřeb a co to znamená pro další design služby.

Musíte porozumět potřebám uživatelů pro splnění 1 bodu Standardu digitální služby.

Jak bod 1 zlepší vaši službu

Potřebujete porozumět potřebám vašich uživatelů, abyste mohli vytvořit službu, která:

  • Pomáhá uživatelům dělat to, co chtějí udělat při prvním pokusu, aniž by museli rozumět vládní administrativě.
  • Je postavena na skutečných potřebách vašich uživatelů, nikoliv na vašich předpokladech.

Jak budete hodnoceni

Vaše hodnocení služeb a otázky, které vám posuzovatelé dávají, se budou lišit v závislosti na vaší službě a na tom, co dělá.

Hodnocení alfa verze

Chcete-li projít hodnocením v alfa verzi, obvykle musíte vykázat:

  • Uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu při zjišťování našli a jak jste na tyto potřeby přišli, včetně všech potřeb uživatelů digitálních aplikací
  • Jak jste psali uživatelské příběhy pro vaši službu – včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatele považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste službu změnili, aby tyto části úloh byly pro uživatele jednodušší a jak jste to testovali a zkoumali pro ověření
  • Jakékoliv problémy, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby

Hodnocení beta verze

Chcete-li projít hodnocením beta verze, bude muset:

  • Diskutujte o soukromé beta verzi, včetně toho, kolik uživatelů jste testovali, jak jste je přijali, jak jste ve výzkumu použili analytiku a co jste zjistili, a co vám chybělo v alfa verzi
  • Vysvětlete, kdo jsou vaši uživatelé a co jste udělali, abyste pochopili jejich potřeby, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Vysvětlete jakékoliv změny uživatelských potřeb, které jste identifikovali jako výsledek výzkumu s uživateli
  • Diskutujte o uživatelích vaší služby, jejichž potřeby je nejvíce obtížné splnit, a jak jste se o těchto potřebách seznámili
  • Mluvte o výzvách návrhu, které vaše uživatelské potřeby představují pro vaši službu
  • Mluvte o výzkumu, který jste udělali v soukromé verzi beta, tj. s kým jste prováděli výzkum, kde a kdy – to by mělo zahrnovat výzkum s uživateli, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Uveďte příklady uživatelských příběhů, osob nebo profilů pro vaši službu, tj. identifikujte uživatele, kteří potřebují službu využívat a pro co ji používají, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu

Musíte také:

  • Diskutujte o výzkumu, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úloh a jak jste je testovali a zkoumali
  • Diskutujte o všech problémech, které jste našli ve výzkumu, které budete muset překonat při navrhování služby
  • Vysvětlete výzkum, který jste udělali, abyste zjistili, zda váš model podpory splňuje potřeby uživatelů a jak tento výzkum informoval iteraci a testování
  • Ukažte, jak se design služby časem změnil kvůli tomu, co jste zjistili v uživatelském průzkumu

Hodnocení živé/ostré verze

Chcete-li projít hodnocením ostré verze, musíte obvykle:

  • Ukázat výzkum, který identifikuje části úloh, které uživatelé považují za obtížné – budete muset vysvětlit, jak jste změnili službu, abyste uživatelům usnadnili tyto části úlohy a jak jste je testovali a zkoumali
  • Mluvte o výzkumu, který jste udělali ve veřejné beta verzi, a jak budete používat výsledky ke kontinuálnímu vylepšování vaší služby, tj. s kým jste výzkum prováděli, jak často, kdy a kde – to zahrnuje uživatele, kteří potřebují asistovanou digitální podporu
  • Uveďte příklady uživatelských příběhů pro vaši službu, tj. identifikujte někoho, kdo potřebuje tuto službu používat a na co ji používá – včetně uživatelů potřebujících asistovanou digitální podporu
  • Ukažte uživatelské potřeby, které jste pro vaši službu našli, včetně uživatelů, kteří potřebují asistovanou digitální podporu

Vysvětlete vývoj vaší služby

V každé fázi byste měli vysvětlit, jak se vaše služba vyvíjela od jejího posledního hodnocení.

Související návody

Čtěte tyto návody, které vám pomohou pochopit potřeby uživatelů:

Zjistěte více o: