Fáze beta provozu služby

Verze z 18. 7. 2018, 16:56, kterou vytvořil Michal (diskuse | příspěvky) (Související příručky:)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Část sekce Agilní přístup


Cílem fáze beta je vytvořit fungující verzi služby založené na prototypu z fáze alfa.

Verzi, kterou postavíte musí být schopna zvládnout skutečné transakce a pracovat v potřebném rozsahu.

Musíte také neustále vylepšovat vaši službu a nahrazovat existující služby nebo je integrovat.

Co dělat ve fázi beta

V této fázi beta potřebujete udělat následující:

Tým, který budete potřebovat ve fázi beta

Zjistěte jaký tým budete potřebovat ve fázi beta.

Spuštění vaší služby ve fázi beta

Nejprve musíte spustit vaší službu v soukromé beta fázi, potom teprve ve veřejné.

Soukromá beta

Soukromá beta je beta, která není otevřena každému. Musíte omezit přístup. Nespouštějte vaší službu veřejně v této soukromé beta – udělejte přístup pouze na pozvání nebo ji spusťte v omezené oblasti.

Soukromá beta vám umožní:

  • mít větší kontrolu nad druhem uživatelů, kteří používají beta verzi
  • omezit objem transakcí, které jsou v beta verzi
  • získejte rychlou zpětnou vazbu předtím, než spustíte službu širšímu publiku

Veřejná beta

Veřejná beta je verze vaší služby, která je přístupná všem členům veřejnosti, kteří ji mají užívat.


Jak dlouho trvá beta fáze

Délka trvání vaší beta fáze závisí na rozsahu projektu, ale pokud máte nasazen správný tým, neměla by trvat déle než pár měsíců.

Kdy jste připraveni službu přesunout do ostré verze

Po uvolnění do fáze beta, musíte pokračovat v iteracích a vylepšování služby.

Vaše služba je připravena se přesunout do ostrého provozu, pokud jste si jistí, že:

  • splňuje a bude splňovat standardy digitální služby
  • ji můžete podpořit a budete schopni provádět iterace a vylepšování až do vysloužení služby

Co potřebujete na konci fáze beta

Na konci fáze beta byste měli mít:

  • spuštěnou soukromou beta verzi následovanou end-to-end beta prototypem pro veřejnost
  • prioritizovaný seznam prací, které je třeba udělat (tzv. backlog)
  • vypracovaný trvalý plán pro uživatelský výzkum
  • způsob jak měřit úspěšnost služby s využitím nových dat získaných během fáze beta
  • prokázání, že vaše služba splňuje požadavky na přístupnost
  • otestovaný způsob asistované digitální podpory vaší služby
  • vytvořenou fungující službu, která může být plně využívána uživateli


Související příručky:

Může se vám hodit:


Zdroje

  1. https://www.gov.uk/service-manual/agile-delivery/how-the-beta-phase-works